Kā šobrīd izvēlēties labāko televizoru videospēlēm. Turklāt daži ieteikumi par labākajiem videospēļu televizoriem, ja jums ir PS5 vai Xbox Series X/S konsole.
Labākie videospēļu televizori daudz neatšķiras no labākajiem televizoriem, ko parasti varat iegādāties. Bet, ja vēlaties, lai jūsu PlayStation 5 vai Xbox Series X spēles izskatītos vislabāk, ir dažas galvenās funkcijas, kas jāpatur prātā. Lai palīdzētu jums izmantot visas konsoles piedāvātās iespējas, tālāk ir sniegti daži padomi laba videospēļu televizora iegādei.
Ko meklēt videospēļu televizorā. Neatkarīgi no tā, vai izmantojat to spēlēm vai nē, visi labie televizori ir veidoti uz tiem pašiem pamatiem. Jūs vēlaties 4K izšķirtspēju, pietiekami augstu spilgtumu, lai pārvarētu atspīdumu un izceltu HDR saturu, salīdzinoši augstu kontrasta attiecību ar dziļiem un vienmērīgiem melnajiem toņiem, krāsām, kas atrod pareizo līdzsvaru starp precizitāti un piesātinājumu, un plašiem skata leņķiem. Īpaši videospēlēm jums ir nepieciešams televizors ar minimālu ievades aizkavi un ātru kustības reakciju, bez izplūšanas vai citiem nevēlamiem artefaktiem aiz ātri kustīgiem objektiem. Protams, var būt sarežģīti atrast TV, kas to visu dara labi un iekļaujas jūsu budžetā.
OLED un LCD. Pagaidām labākie OLED televizori parasti piedāvā vislabāko attēla kvalitāti spēlēm vai citādi. Bet labi OLED komplekti parasti maksā vairāk nekā to LCD kolēģi, un daži modeļi var nebūt pietiekami spilgti tiem, kam televizors atrodas īpaši gaišā telpā. Konkrētāk, mūsdienu OLED televizori var izmantot dažāda veida OLED displeja tehnoloģijas: WOLED (t.i., “Baltais OLED”) vai jaunāks QD-OLED. Mēs pārāk neiedziļināsimies par to, kā šie divi atšķiras paneļa sastāvā un apakšpikseļu struktūrā, taču vienkāršotā versija ir tāda, ka QD-OLED displejos tiek izmantots kvantu punktu slānis (tātad “QD”), lai nodrošinātu plašāku dinamiskāku gammu. krāsas un augstāku kopējo spilgtumu nekā tradicionālie WOLED komplekti. Tas nenozīmē, ka visi QD-OLED televizori pēc būtības ir labāki: atsevišķa komplekta veiktspēja ir svarīgāka par paneli, ko tas izmanto, un daži augstākās kvalitātes WOLED televizori, piemēram, LG G4, izmanto jaunu displeja tehnoloģiju, ko sauc par Micro Lens Array ( MLA), lai paši ievērojami uzlabotu spilgtumu. Tie var arī labāk saglabāt krāsas dabiskas, saskaroties ar atspulgu. Un praktiski visiem OLED televizoriem ir vienas un tās pašas galvenās priekšrocības. Taču, tā kā labu QD-OLED komplektu cena ir samazinājusies, tie ir sākuši izskatīties kā izcili tiem, kas vēlas līdzsvarot vērtību un izcilu attēla kvalitāti. Ja izvēlaties LCD televizoru — lai ietaupītu naudu vai izmantotu telpā ar vāju apgaismojumu, uzlabots fona apgaismojums ar mazākām un precīzākām mini gaismas diodēm un efektīvu pilna masīva lokālo aptumšošanu parasti uzlabos kontrastu un apgaismojuma detaļas. Daudzos no šiem televizoriem, tostarp dažiem budžeta līmeņa modeļiem, krāsu uzlabošanai tiek izmantoti arī kvantu punkti. Tie parasti nav tik spilgti vai ātri kustīgi kā populārākie OLED komplekti, taču tie bieži ir gaišāki un pieejamāki, un labākie joprojām var radīt izcilu attēlu.
HDMI 2.1 — lai maksimāli izmantotu PlayStation 5 vai Xbox Series X/S, jūsu televizoram ir jābūt pilnam HDMI 2.1 atbalstam. Šis ir jaunākais lielais HDMI specifikācijas atjauninājums, kas nodrošina lielāku maksimālo joslas platumu — 48 gigabiti sekundē, salīdzinot ar HDMI 2.0 18 Gb/s — un virkni funkciju, kas ir īpaši noderīgas spēļu veiktspējai. Tie ietver mainīgu atsvaidzes intensitāti (VRR) un automātisko zema latentuma režīmu (ALLM), ko mēs sīkāk aplūkojam tālāk. Turklāt, iespējams, galvenā HDMI 2.1 priekšrocība ir tā spēja pārraidīt asu 4K video līdz pat 120 Hz atsvaidzes intensitātei ar modernām konsolēm, piemēram, PS5 un Xbox Series X, vai līdz 144 Hz ar jaudīgu spēļu datoru. Ne katra PS5 vai Xbox Series X/S spēle atbalsta tik augstu kadru nomaiņas ātrumu — un dažas to atbalsta tikai ar zemāku izšķirtspēju —, taču tās, kuras atbalsta, kustībā izskatīsies un jutīsies īpaši plūstoši. HDMI 2.1 ietver arī atbalstu uzlabotajam audio atgriešanas kanālam (eARC), kas ļauj pārsūtīt augstākas kvalitātes bezzudumu audio no televizoram pievienotas avota ierīces uz saderīgu skaņas joslu vai uztvērēju. Jo vairāk pilnu HDMI 2.1 portu ir jūsu televizoram, jo labāk. “Pilns” ir atslēgas vārds. Kā ziņoja TFT Central, tā kā HDMI 2.1 ir atpakaļsaderīgs ar HDMI 2.0, televizoru un monitoru ražotājiem ir atļauts HDMI pieslēgvietas marķēt kā HDMI 2.1, pat ja tām nav pilnīgs (vai jebkāds) atbalsts specifikāciju jauninātajām funkcijām. Ja pērkat jaunu televizoru videospēlēm, pārliecinieties, vai jūsu izvēlētais TV nemēģina slēpt iespējas, kuras jūs uzskatāt par būtiskām!
HDR — augsts dinamiskais diapazons. HDR attiecas uz televizora spēju attēlot plašāku diapazonu starp attēla tumšākajām un spilgtākajām daļām. Šis plašāks diapazons var izcelt detaļas, kuras citādi trūktu standarta dinamiskā diapazona (SDR) televizoram gan ļoti tumšajos, gan (īpaši) ļoti gaišajos attēla apgabalos. HDR parasti tiek nodrošināts arī ar krāsu atveides uzlabojumiem, parādot lielāku košāku krāsu paleti, kas tuvina saturu tā radītāja sākotnējam redzējumam. Lai iegūtu HDR attēlu, ir nepieciešams gan saturs, kas ir apgūts, lai izmantotu tehnoloģiju priekšrocības, gan televizors, kas spēj parādīt šo saturu. HDR ir pieejams arī dažādos formātos, kas parasti ir sadalīti starp formātiem, kuros tiek izmantoti statiski metadati (piemēram, HDR10) un formāti, kuros tiek izmantoti dinamiski metadati (piemēram, HDR10+, Dolby Vision). Īsāk sakot, pēdējais ļauj televizoram optimizēt tā spilgtumu un krāsas katrai ainai vai pat katram kadram, savukārt pirmais izmanto vienu optimizētu iestatījumu kopu visam konkrētajam saturam. Šo formātu atbalsts var atšķirties atkarībā no izmantotā televizora, satura un spēļu konsoles. Xbox Series X un S, piemēram, atbalsta Dolby Vision spēlēm, savukārt PS5 neatbalsta. Labā ziņa ir tā, ka lielākā daļa televizoru, ko jūs iegādātos 2023./2024. gadā, zināmā mērā ir gatavi HDR, pat tirgus budžeta līmenī. Āķis ir tāds, ka daži televizori spēj maksimāli izmantot HDR iespējas nekā citi. Tas pats attiecas uz faktisko saturu, kas apgūts HDR. Jo īpaši videospēlēs nav tik daudz nosaukumu, kas izstrādāti, lai izmantotu HDR priekšrocības, kā filmu (lai gan to skaits visu laiku pieaug), un HDR kvalitātes atšķirības mēdz būt lielākas.
HGiG — HDR spēļu interešu grupa. HGiG apzīmē HDR spēļu interešu grupu. Gan Sony, gan Microsoft ir dalībnieki, kā arī daudzi televizoru ražotāji un spēļu izstrādātāji. Tas nozīmē, ka ideālā gadījumā visas grupas paziņo informāciju, lai jūs varētu palaist jaunu spēli konsolē vai personālajā datorā un lai tā automātiski atpazītu jūsu displeju. Kad tas notiks, spēle var pielāgot iekšējos iestatījumus, lai pielāgotos šī displeja iespējām un nodrošinātu vislabāko iespējamo attēla kvalitāti, nezaudējot detaļas spilgtākajos vai tumšākajos ekrāna apgabalos. Piemēram, dienas gaisma tumša tuneļa galā var attēlot spilgti apgaismotu vidi, nevis izskatīties kā pārgaismota balta lāse. Tā ir laba lieta, taču realitāte ir nedaudz sarežģītāka. Ne visi televizori savā iestatījumu izvēlnē izceļ HGiG saderību, savukārt tikai dažas PlayStation un Xbox spēles atpazīst un ievēro vadlīnijas. Ja televizora toņu kartēšanas iestatījumos ir norādīta opcija HGiG, tā jāieslēdz pirms konsoles HDR iestatījumu palaišanas. Pēc tam, ja spēlējat spēli, kas atbalsta HDR un HGiG, jums vajadzētu būt labā pozīcijā, atkārtoti nepielāgojot dažādus spilgtuma līmeņus. Tomēr tas, kā tas viss jums šķiet, var atšķirties atkarībā no jūsu televizora un spēles, kuru spēlējat. Piemēram, noteiktu LG OLED televizoru īpašnieki var dot priekšroku sava televizora iestatījumam Dynamic Tone Mapping. Izmantojiet tos iestatījumus, kas, jūsuprāt, izskatās vislabāk.
ALLM — automātisks zema latentuma režīms. ALLM ļauj avotam (piemēram, jūsu PS5 vai Xbox) likt displejam pārslēgties attēla režīmā, kas samazina aizkavi starp katra attēla kadra saņemšanu un parādīšanu televizorā. Tādējādi tiek pārtraukta papildu apstrāde, kas var būt milisekundes starpība starp precīzas ievades ievadīšanu vai nē. Labs moderns televizors var automātiski pārslēgties uz spēles režīmu un pēc tam atgriezties, kad vēlaties skatīties filmu vai TV pārraidi.
VRR — mainīga atsvaidzes intensitāte. VRR izklausīsies pazīstami, ja esat datoru spēlētājs. Lielākā daļa spēlētāju ir piedzīvojuši palēnināšanos, ekrāna plīsumus vai raustīšanos, jo sistēmai ir grūti renderēt katru kadru ar mērķa ātrumu, kas televizorā visbiežāk ir 30 vai 60 kadri sekundē. Izmantojot VRR, viss paliek sinhronizēts: jūsu displejs nerādīs nākamo kadru, kamēr tas nav gatavs, kas var padarīt lietas vienmērīgākas un atsaucīgākas, pat ja sistēma nespēj sasniegt savu mērķa kadru ātrumu. Ir pieejamas dažas dažādas VRR ieviešanas iespējas, tostarp Nvidia G-Sync, AMD FreeSync un HDMI foruma VRR specifikācija, kas ir daļa no pilna HDMI 2.1 standarta. Gan televizoram, gan ievades ierīcei ir jāatbalsta viena un tā pati VRR tehnoloģija, lai tā darbotos, un dažādas ierīces var atbalstīt VRR tikai noteiktā atsvaidzes intensitātes logā. Piemēram, 120 Hz displejā PS5 VRR darbojas tikai no 48 Hz līdz 120 Hz. Atgādinām, ka PS5 atbalsta HDMI Forum VRR, Xbox Series X/S atbalsta HDMI Forum VRR un FreeSync, savukārt spēļu datori var atbalstīt G-Sync vai FreeSync atkarībā no tā, vai tiek izmantota Nvidia vai AMD grafiskā karte. Lielisks spēļu televizors atbalsta visus lielos VRR formātus, taču, piemēram, G-Sync trūkums, nav noteicošais, ja spēlējat tikai PS5 vai Xbox.
8K (jums tas nav vajadzīgs). Viena lieta, par ko jums nav jāuztraucas, ir 8K atbalsts. Lai gan PS5 un Xbox Series X tehniski spēj izvadīt 8K video, šai izšķirtspējai tiek radīts ļoti maz spēļu, un 8K praktiskie ieguvumi ir ārkārtīgi minimāli, ja vien neplānojat sēdēt nepamatoti tuvu lielam televizoram. Arī daži tirgū esošie 8K televizori ir ļoti dārgi.